خرما و غذاهای امروز

آنانی که با مشکل درد و ناراحتی معده و روده ها دست پنجه نرم میکنند سبب آن به هم ریختن سیستم غذایی آنان می باشد اینان به سه زهر سفید معروف(شکر ، نمک، و آرد سفید) اهمیت میدهند.و همچنین به خوردن برنج بیش از حد روی آورده اند از این رو نظام سلامتی آنها به هم ریخته است.

شک نکنید روزی خواهد رسید که نوادگان ما شاکی و ناراضی خواهند بود از اینکه چگونه ما این خوارکیها و غذاها را خورده ایم و چطور پزشکان ما اجازه داده اند تا این حد به خوردن برنج و پرخوری عادت کنیم؟!

دربرابر این مدل از غذا خوردن،پیامبر(صل الله علیه وسلم)ما را راهنمایی فرموه که به خوردن خرما اهمیت بدهیم و برآن باشیم که همواره در منزل خود خرما را داشته باشیم. چونکه از بسیاری از بیماریها پیشگیری کرده و مانع از گرسنگی در خانه خواهدشد.شاید اینطور تصور شود که هرکس خرما بخورد احساس گرسنگی نخواهد کرد!خیر اینگونه نیست بلکه آنکسی که خرما میخورد نیاز بدن او به ویتامین و انرژی لازم،برطرف می شود.و احساس گرسنگی او بر طر می شود،خرما و حلوا از جمله شیرینی های خوشمزه می باشند وحلوا نیز از خرما درست می شود.

جدای اینکه از نظر مادی خرما بسیار ارزانتر از شیرینی های دیگر می باشد ،سرشار از کلسیم،فسفور،پتاسیم،منیزیوم بوده و انواع ویتامین دیگر که بدن به آن نیاز دارد را به آن میرساند وانسان لازم است حتی اگر یک خرما در روز هم شده ، بخورد.

مشاوره پزشکی دینی