گوشت بخوریم یا خیر؟

انسان به خوردن گوشت نیاز دارد و نمیتواند خود را  از خوردن آن محروم کند،شاید امروزه مطالبی را در ارتباط با ضرر گوشت بخواند،نباید آن را باور کرد،چونکه شیوه صحیح شامل دستوارت خدا و شیوه تغذیه پیامبراو می باشد که شامل خوردن گوشت نیز هست،.که راه را برای خوردن گوشت باز گذاشته و در برخی از حالات انسان را به خوردن آن توصیه کرده اند ،همچون مواردی از تحقیقات علمی که در ابتدا مطابق دستورات اسلام نبود ولی بعدها تحقیقات تازه تری این عدم مطابقت را رد کرده و به نظر اسلام رسیده.

آن پروتئین و انرژی مفیدی که خداوند درگوشت حیوان قرار داده است،برای جسم انسان نیاز بوده و او نمیتواندازخوردن آن دست بردارد،گوشت شامل:ویتامین B12 و B6، نایسین(B3) ، ریبوفلاوین(B2) ، پیامین، زینک،سلینیوم، فسفر،پتاسیم،منیزیم،سدیم و مس موادی که برای استقامت استخوان و دندان،و قوت بخشیدن به سیستم ایمنی جسم مناسب بوده  و کار رگهای خونی را منظم  و به آن نیرو می بخشد،باعث تغذیه شدن مغر شده و همچنین در فرایند هوش کودکان مؤثر می باشد.

ولی از همه مهم تر این است که بدانیم چطور و چگونه و کی گوشت بخوریم،چون این شیوه ایی که امروزه ما در برنامه داریم بسیار نادرست می باشد،ولی نباید این مورد بهانه ایی شود برای مصرف بی رویه ی گوشت و تنها آنانی که هفته ایی یکبار گوشت میخورند به دوهفته یکبار تبدیلش نمایند،چونکه تشکیل گوشت  به مدت زمان زیادی نیاز دارد،به این دلیل گوشت بره  مفید تر از گوشت گوسفند است چون درمدت زمان کمتری تشکیل می شود،گوشت گوسفند بهتر از گوشت گاو است.

و در حال حاضر اگر انتظار هضم گوشتی که طی چندماه یا چند سال تشکیل شده است  را در چند ساعت درمعده  داشته باشیم، انتظار عجیبی بوده و  باعث ایجاد درد و ناراحتی شده. از این  رو زیاده روی در مصرف گوشت  نه تنها باعث سود رسانی نشده که باعث ناراحتی معده شده و فرایند هضم را در لوله گوارشی  سخت نموده و موجب ناراحتی روده بزرگ می شود .

بهتراست از گوشت تازه استفاده شود و همراه آن میوه و سبزی نیز مصرف شود،کودکان تا سنین حتی قبل از بلوغ نیز به گوشت نیاز دارند،چون که این سنین در رشد تأثیر بسازیی دارد و گوشت نیز برای رشد لازم است.

یا آن دسته از بیمارانی که  جراحی می شوند یا  آنانی که در طول مذتی غذا نمی خورند،آنها نیز به گوشت نیاز دارند.

مشاوره پزشکی دینی