سرکه و اهمیت آن

پیامبرخدا(صلى الله علیه و سلم)اهمیتی ویژه ایی به سرکه داده  و می فرماید(ما اقفر بیت من ادم فیه خل)[1]  خانه ایی که سرکه در آن باشد همواره در آن خوردنی پیدا خواهد شد.

همچون اسید که ماده را در خود حل کرده و اگر برسطحی ریخته شود چیزی برجای نمیگذارد سرکه هم بهترین پاک کننده معده بوده و هیچ رسوب و ناپاکی بر معده برجای نخواهد گذاشت. و باعث پاکسازی روده بزرگ شده و پروسه هضم را بسیار آسان میکند.چون دارای ماده ایی ترش می باشد که از رسوب باکتری ها جلوگیری کرده و باعث از بین رفتن کرم روده می شود.

و حتی آنانی که از مشکلات دهان و دندان رنج میبرند میتوانند سرکه را در دهان غرغره کنند و و همچنین برای ماهیچه ها و مفاصل مفید می باشد

اگر به هر کتاب پزشکی رجوع کنید متوجه خواهید شد در بخشهای مختلف آن صحبت از سرکه آمده.صدها تحقیق علمی در این باره انجام گرفته است که هر یک  از این تحقیقات از جنبه های متفاوت  ازسودمندی سرکه سخن گفته،برای  سفت شدن ماهیچه ها ،التهاب مفاصل،فشار خون،کلوسترول و دیابت،سوختگی ،روده بزرگ،اسهال،دردشکم،تسهیل پروسه ی هضم،برای التهاب سینوزیت،درمانی برای صورت و همچنان امروزه برای درمان زخم بجای الکل استفاده می شود از این رو سرکه ماده ایی ارزشمند است که تحقیقات علمی نتیجه آن را به خوبی نشان داده است.

آنهایی هم که از مشکل چاقی رنج میبرند برای لاغز شدن میتوانند روی سرکه حساب کنند.و همچنین آنانی که دچار کم حوصلگی های طولانی مدت  هستند سرکه میتواند مانند دارو برای شان عمل کند.و نیز برای حافظه انسان و برای حفاظت از پوست دربرابر اشعه خورشید مناسب بوده است .

انسان که کربوهیدرات می خورد به ماده ی تبدیل شده که از آن اسیدوز به وجود می آید که چربی می خورد، و پس از تجزیه، اسیدوز از آن درست شده برای پروتئین و چندین چیز دیگر و تمام این فرآیند در یک مورد مشرک اند آن هم تولید اسیدوز است ، که سرکه، خود همین ماده می باشد که بدون خستگی درست میشود و برای استفاده حاضر است و جسمی که سرکه میل کرده باشد به چیزدیگری برای این فرآیند نیاز ندارد.



5 سنن الترمذی،الرقم1811وقال حسن غریب من هذا الوجه.

 3410

موضوع مرتبط

اساس سیستم برنامه غذایی پیامبر (صلى الله عليه وسلم) -7-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-6-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-5-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-4-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-3-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-2-

اساس سیستم تغذیه پیامبر-1-

چه میوه ایی و چه موقع بخوریم؟

آیا به کودکان عسل داده شود؟

دیدگاه پزشکی به حدیث عسل

مشاوره پزشکی دینی