روغن زيتون به عنوان درمان

روغن زیتون حاوی عناصر سلنیوم (Se)، روی، مس، آهن، سدیم، منگنز، فسفر و یُد است. ما کُردها به یُد بسیار نیازمند هستیم چون سرزمین ما کوهستانی است و تمامی یُدهای موجود در این مناطق از طریق جریان آب‌ها به سوی دریاها سرازیر می‌شوند و لذا به علت فقر ید بسیاری از مردم ما مبتلا به «گواتر» (Goiter) هستند.

زنان حامله و اطفال نیز غالباً دچار کمبود آهن می‌شوند. روغن زیتون سرشار از آهن می‌باشد. در روغن زیتون ویتامینA وجود دارد و می‌دانیم که چشم و شبکیه‌ی چشم و پوست و مخاط داخلی مجاری هضم و تنفس به ویتامین A نیاز دارند. علم جدید ثابت کرده است که روغن زیتون حاوی ویتامین K  و E نیز هست و این ویتامین‌ها به جوان ماندن و لطافت پوست و بدن کمک می‌کنند و شما ملاحظه می‌فرمایید در مناطقی که روغن زیتون مصرف می‌شود، مردم سالم‌ترند و نسبت به سایر مناطق دیگر کم‌تر بیمار می‌شوند. هم‌چنین روغن زیتون حاوی فیبر (Fiber) فراوان نیز هست و مصرف آن می‌تواند کمبود مصرف میوه‌جات را جبران کند. روغن زیتون در فرایند هضم بسیار مؤثر می‌باشد و مفیدتر از اغلب داروهایی است که برای درمان کولون به کار می‌برند چون معده و روده‌ها را به خوبی پاکسازی می‌کند. لذا توصیه می‌شود کسانی که بیماری کولون دارند، اهمیت لازم را به مصرف روغن زیتون بدهند.

یک روز ناشتا مقداری روغن زیتون را همراه غذا یا سالاد و یا عسل مصرف کنید آن‌گاه خواهید دید که اصلاً دچار شکم درد و یبوست نخواهید شد بلکه احساس سبک بودن و راحتی خواهید کرد.

امروزه اغلب هم‌میهنان ما در اطراف کبد خود چربی دارند و هر روز تعداد بسیاری جراحی کیسه‌ی صفرا انجام می‌دهند. در حالی که درمان این موارد خیلی آسان است. اهمیت دادن به روغن زیتون، مشکل را برطرف می‌کند چون حاوی هورمون «کُله‌سیستوکینین» (Cholecystokinin) است. روغن زیتون، سنگ کلیه و کیسه‌ی صفرا را حل می‌کند و مانع از شکل‌گیری آنها می‌شود. اشتباه ما این است که زیتون را به عنوان چاشنی مصرف می‌کنیم در حالی‌که روغن زیتون باید به عنوان خوراک تلقی گردد و هیچ ضرری هم برای بدن ندارد. توصیه می‌شود از این پس حداقل نیمرو را با روغن زیتون درست کنید. وقتی چیزی را با روغن زیتون سرخ می‌کنید، علاوه بر سالم ماندن خود روغن زیتون، ماده‌ی سرخ کردنی هم اکسیده نمی‌شود.  روغن زیتون انرژی‌زا و سیرکننده است و از تجمع کلسترول در بدن جلوگیری می‌کند.

امروزه زیتون صِرفاً یک ماده‌ی خوراکی نیست بلکه در بسیاری از مناطق از آن برای زیبایی استفاده می‌کنند. به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا نیز استعمال می‌شود. زیتون نه فاسد می‌گردد و نه باعث فاسد شدن مواد دیگر می‌شود. روغن زیتون نه تنها باعث چاقی و ایجاد چربی در بدن نمی‌شود بلکه سطح چربی بدن را نیز کاهش می‌دهد و ایجاد سیری می‌کند و لذا فرد انرژی لازم را از آن می‌گیرد و بدون پرخوری، از سوء تغذیه در امان می‌مانَد. یک قاشق روغن زیتون برای تأمین انرژی لازم یک فرد عادی از صبح تا عصر کفایت می‌نماید و با مصرف این یک قاشق روغن زیتون هم انرژی لازم را می‌گیرد و هم احساس سیری می‌کند و چاق نمی‌شود و چربی بدن او افزایش وزن پیدا نمی‌کند و از شرّ افزایش کلسترول هم راحت می‌گردد.

 5435

موضوع مرتبط

آدابِ خوردنِ پیامبر خدا ﷺ

آدابِ آشامیدنِ پیامبر خدا ﷺ

رژیم غذایی حکیمانه‌ی پیامبر خدا ﷺ

تغذیه‌ی برنامه‌ریزی شده

غذای پیامبر ﷺ

چگونه و چقدر بخوريم؟

نسبت خوراك

اسراف و تبذير

پرخورى

چاقى

123